2017. feb 20.

Bikinialak bármi áron?

írta: Youteefool
Bikinialak bármi áron?

Nemcsak a celebek fogynak extrém módon...

Nem olyan rég egy rapid telefoninterjú kapcsán azzal kapcsolatban nyilatkoztam, hogy mit gondolok, vagyis mi a dietetikai álláspont az olyan extrém 'fogyókúrás' (hivatalosan testtömeg-csökkentő) módszerekről, mint például a nyers tojás evése/ivása (elég bizarr), illetve a galandférgek általi fogyásról (még bizarrabb, sőt). Íme a végeredmény a Borsban (2017.02.19.). 

Hiúság, Asszony a neved!

Szólhatna itt a közhely, ami tényleg igaz. Mi, nők (na, de azért a férfiak sem kivételek) sok mindenre képesek vagyunk a hőn áhított alak elérése érdekében. Mondjuk az már tényleg a végső elkeseredés és a teljes tudatlanság állapota lehet, ha valaki képes galandférgeket a testébe fogadni, hogy még enyhén fejezzem ki magam. Nekem elég volt egy X-akták rész, hogy ezek a férgek örökre rémálomszerű képeket hívjanak elő a tudatalattimból. Éppen ezért ezt a részt most ugorjuk is át, utána lehet olvasni, hogy mekkorára képesek ezek megnőni odabent és milyen károkat okozhatnak, s mellé milyen nehéz őket kiirtani (bár ma már gyógyszerrel ez könnyebben megy).

img_1703.JPGHa ez ilyen könnyen menne! :)) Forrás: facingtrials.com

Írom mindezeket úgy, hogy jómagam talán kifejezetten sosem kényszerültem fogyókúrázni (az egyszerűség kedvéért most így nevezem én is), mert bár duci, teltebb kislányként kezdtem, 11 éves koromban hozzá nőttem a súlyomhoz, alkatomhoz. Azóta a sovány nők táborát erősítem, ha bár a testképem azért sok év után idomult a külsőmhöz, belül magamat sokáig nem éreztem vékonynak. Ezért könnyebb elfogadnom azt, hogy ez visszafelé is több időt vehet igénybe (vagyis, ha valaki meghízik, miért hordja még a régi ruháit, miért nem érzi a testi változást).

Arról, hogy hogyan lehet könnyen, gyorsan, biztonságosan lefogyni, órákig tudnék mesélni, bár a gyorsan-ra gyors a válasz is: meg ne próbáld! Mert gyorsan fogyni könnyű, főleg nagy súlyfelesleg esetén, ellenben nem tanácsos, a jól ismert jojó-effektus miatt (többet hízol vissza, mint amennyi lement). A varázslat abban van, hogy a fogyás tartós legyen, és közben ne veszítsd el az életkedvedet, ne sanyargasd magad, és szokd meg az új életmódot, étrended és az új, változó testedet. Nem könnyű, de nem is lehetetlen.

Korábban egy teljes cikksorozatot szenteltem a témának. Íme a Diéta Mesterkurzus, kicsit megelőztem vele a koromat, mert még a Bologna-rendszer bevezetése előtt íródott :-). No, azért diplomát nem ér, ha elolvasod, de ártani nem árthat.

1. Diéta mesterkurzus: A tiltás a legnagyobb hiba

2. Lehetséges buktatók a diétában - Mesterkurzus

3. Csodadiéták - ne dőlj be egyből! - Mesterkurzus

4. Miért nem tudok lefogyni? - Mesterkurzus

5. A fogyókúrás tévhitekről.

Kezdetnek mondjuk ennyi elég, még biztosan írok hamarosan újra erről a témáról, mert van mit...

img_4813.JPG

Persze van, aki pont hízni szeretne, de azért az sem mindig olyan könnyű...
Forrás: nemkutya.com

További javasolt források:

Schmidt Judit: Hízunk vagy fogyunk-e a tavaszi "diétáktól"?

 

Szólj hozzá

testkép fogyókúra diéta fogyás hízás bors mesterkurzus bikinialak