2016. aug 27.

#miteszikadietetikus

írta: Youteefool
#miteszikadietetikus

Fotók innen-onnan, gasztronómiáról, arról, hogy például #miteszikadietetikus (az instagramon megtekinthető, de itt is), idézetekkel, szóviccekkel, amik már nem fértek bele esetleg egy-egy posztba.

#miteszikadietetikus - életképek, vagyis ételképek.

Avagy a dietetikus is ember, de egyben minta is, ami néha teher, néha egy kép többet mond minden szónál :) (ide nem jutott eszembe jobb szójáték, na, majd egyszer). A zöld tányéralátétes fotókat például a munkahelyemen készítettem és készítem, ha fotogénnek ítélem meg az aznapi ebédemet. Az volt a célom ezekkel, hogy bemutassam, milyen változatosan meg lehet oldani még az irodai ebédeket is, és hogy nem minden étkezésünk tökéletes. Látható, hogy nem is mind meleg étel, hanem lehet, hogy éppen csak kiugrottam a közeli boltba összedobni egy vállalható (a magam számára, úgy értem) és laktató ebédet.

Az összkép a lényeg: egy nap, egy hét, vagy éppen egy hónap során 'kell' elérnünk, hogy jól - elég jól - együnk. Nem kell egy étkezésbe belezsúfolni mindent (azt hívják svédasztalos reggelinek...), de a harmónia (ízben, színben, állagban, tápanyagok terén) azért fontos. Persze törekedjünk a legjobbra, de fogadjuk el, hogy nincs feltétlenül tökéletes étrend, ráadásul, ami nekem az, másnak nem, és ez is fontos szempont!

Néha becsúszik egy-egy olyan étel még a még oly' kritikus dietetikusok tányérjára is, ami közfelháborodást kelt ("te hamburgert/sült krumplit... eszel?"), de attól még összességében lehet jól étkezni. Sőt!

(Még nem jöttem rá, bár biztosan leírják a súgóban, csak még nem jártam utána, hogy ha egyszer feltöltöttem ide mondjuk 8 fotót egy galériába és szeretnék még utána újabbakat hozzáadni, azt hogyan lehet megoldani (ha meg lehet). Addig is egymás alá szúrom be a fotóimat.)

2016-03-10_13_38_57-1.jpg

Nem a kulinária diszkrét bája, de tulajdonképpen egy komplett kis étkezés volt. Zöldség, gabonaféle és a furcsa színű izé, alias babpástétom révén fehérjeforrást is tartalmazott.

2016-03-17_12_53_44.jpg

Tipikus ad hoc jellegű étkezés, a gyorsan kiszaladok valamiért jellegű napon. Zellerszár, olívabogyó, mozzarella és egy bagett volt ekkor terítéken. Hol a hús? Kérdeznék sokan? Nos, igen, a legtöbb fogásom nem tartalmaz húst, pedig eszem, nem vagyok ‘vega‘, csak ritkán és keveset. Nekem így kényelmes, de ez én vagyok, és máshol, máskor eszem annyi húst, amennyi elég.

2016-03-25_13_44_43.jpg

Hogyan dobjuk fel az ‘instant‘ ebédünket? Adjunk hozzá egy kis nyers zöldséget, itt éppen uborkát. Időnként, a túlélésre is gondolva, azért én is veszek félkész ételeket, ld. itt a spenótos tortellinit, de ez a ritkább eset.

img_0315.JPG

A ’rondadefinom’ kategória nyertese. Sajtot bármikor ráolvaszthatunk a zöldségköretre, hogy némi (állati eredetű) fehérjét is tartalmazzon az ebéd. A másik jolly joker a tojás, főve vagy tükörtojásként (bár szállítani nehezebb, de nem lehetetlen).

img_0718.JPG

A mindent bele típusú levesek, ételek sikerülnek néha a legjobban. Az „ez volt éppen itthon” recept nekem sokszor beválik. Ahogy ennél a sűrű levesnél, amit egy gyalogtúra után főztem meg (a célnál nem jutott már a beharangozott lencselevesből, az adta az ihletet). Persze nehezen tudnám utána precízen levezetni a receptet, de pont ez a soha vissza nem térő ízkompozíció a legjobb benne. Azért a hozzávalókat felsorolom, amennyire emlékszem: paradicsomszósz, vöröslencse, zellerszár, paprika, gyömbér, vesebab (konzerv)...

img_2771.JPG

Hopp, ez nem a szokásos teríték! Igen, ez már otthoni teríték. De annyira egyszerű és finom volt, hogy meg kellett örökíteni. Az alap egy készen vett indiai naan kenyér, amire spanyol sonkát és sajtot sütöttem rá, a zöld levelek pedig rukkolaszárak, amik szárazra sültek a sütőben. Az egészet spanyol olívaolajjal locsoltam meg (ja, előtte voltam Barcelonában pár napra, ezért a spanyolmánia).

img_3932.JPG

Nincs tél sütőtök nélkül. Itt éppen szintén egy otthoni ebéd. A narancsos-gyömbéres klasszik sütőtök-krémlevest tökmag híján sózott földimogyoróval gazdagítottam (egy kis házibuli maradék...), a nagyja lesüllyedt, ezért nem látszik, hogy volt benne bőven (de csak ezt ettem akkor).

img_4774.jpg

Télzáró, tavaszváró eledel, a ‘süssük össze, amit vettünk és amink van‘ címet viseli. Akciós édesburgonya, cékla, vöröshagyma, olívaolajjal és vajdarabkákkal megszórva, majd összesütve. Ízorgasztikus. :) (Ilyen szó nincs, tudom, de már van!) img_1713.JPGMeglátni és megszeretni, így jártam az olajban úszó, üveges articsókával, ami az itt nem látszó mozzarella mellett a vegyes salátakeverék fő ízét adta az óriás olívabogyó mellett. Egy teljes kiőrlésű bagettel kombinálva, ami a képről lemaradt, egy komplett étkezést adott. Nekem legalább is :).

img_4941.JPG

Joghurtos-tojásos-sajtos-fokhagymás öntettel töltött kaliforniai paprika sütőben sütve. A korianderes naan kenyér nem az én 'süteményem', de jól illik hozzá. 

18950992_1434432086644460_3082180989958846684_n.jpg

Fűszeres, hagymás tepsiben sült burgonya, vegyes nyári zöldségköret (mélyfagyasztott) és főtt tojás. Fehérje-, szénhidrátforrás és zsiradék is szerepel benne, lényegében komplett ebéd, aminek az elkészítése még a boltok pünkösdi zárva tartása esetén is abszolválhatónak tűnt.

Ha tetszettek a képek és kíváncsi vagy, #miteszikadietetikus (és más hasonló érdekességekre), kövess a facebookon és/vagy az instagramon is!  

 ***

A blogban megjelenő írásokra és fényképekre a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény hatályos. Azokat a szerző írásos engedélye nélkül részben és egészben közzétenni tilos!
Szólj hozzá

fotó leves saláta media főzés sütőtök articsóka dietetikus vöröslencse étrend mozzarella miteszikadietetikus irodaiebéd othoniebéd