2020. júl 21.

A szuvidálás az új kovászolás

írta: Youteefool
A szuvidálás az új kovászolás

Már egy ideje magunk mögött hagytuk a kijárási korlátozást, "aka" karantént. Emiatt már kicsit talán megkésett ez a poszt, pedig nem szerettem volna kihagyni, mert szerintem vicces a tartalma. Ez kicsit fellengzősen hangozhat, de mindjárt kiderül, hogy miért igaz. 
A karantén alatt ugyanis szerintem nem (csak) kovászolni kezdett el (majdnem) mindenki (én nem), hanem szuvidálni is. 
Hogy miiii?
Az micsoda?
Meg hogy jön ez a karanténhoz?
Nos, az egész kezdődött, hogy már hónapokkal korábban megvolt a tervezett tematikám a Travelo magazinjába, amihez (nagy szerencsémre) elég szabad kezet kapok, így én találhatom ki, hogy miről írjak. S mivel a cikkeim egyben nekem is segítenek minél szélesebb látókörre és tudásra szert tenni a gasztronómia és a táplálkozástudomány világában, így az egyik témának a szuvidálást és a konfitálást választottam.
Meg is írtam, meg is jelent, itt olvasható. 
20200407szuvidalas.jpg
Így néz ki a szuvidálás. Forrás: Fotocuisenette / Shutterstock
A szuvidáláshoz annyi közöm volt, hogy már ettem így készült húst és halat Varga István bioséf, volt-kollégám jóvoltából. Bár a hal nekem akkor még így is nyersnek tűnt, pedig István már akkor többször elmondta, hogy ez nem az, csak így jobban megőrzi a hús, hal az eredeti állagát, nem roncsolódik szét a fehérje, jobban megőrződnek az ízek. Nos, nekem akkor nem annyira jött be a szuvidált hal, de ez csak egy alkalom volt, ma már lehet, hogy másképp állnék hozzá, sőt! Hiszen ma már sokkal több mindent tudok a szuvidálásról.
Alig, hogy megjelent a cikkem, vagy lehet, hogy szinte azzal párhuzamosan, kedves barátnőm, Gastrotherapy is megírta a saját tapasztalatait a szuvidálás előkészítéséről, vagyis a vákuumfóliázásról, amiben leírta a háztartási vákuumcsomagoló gép és a vákuumozás előnyeit. Olvassátok el itt
61gtdx8cxgl_sl1000.jpgA kép magáért beszél. Forrás: https://shoppersnett.com/
S a gyanúm, hogy a szuvidálás az új kovászolás, akkor kezdett erősödni, amikor Kívül Belül Boldogság Szandrája is előállt egy külön a szuvidálásról szóló, nagyon alapos és részletes cikkeivel a saját oldalán. Aki kedvet kapott a szuvidálásra, az ezekből akár meg is tanulhatja lépésről lépésre a teljes kivitelezést, és megismerheti, hogyan tehető zerowaste-kompatibilissé a szuvidálás az újrahasznosítható élelmiszeripari szilikonból készült tasakokkal.
A koronát (hahaha, milyen találó szófordulat, nem?) az tette fel a történetre, s ezzel vált teljesen kerekké, amikor Fiala Borcsa, a WMN magazin főszerkesztője is közzé tette a szuvid(áló)géppel kapcsolatos élményeit, amelyben kifejti, milyen kreatív és sokoldalú módon tudta használni ezt a nem feltétlenül a legolcsóbb konyhai eszközök közé tartozó gépet a családi étkezések során. Nos, csak halkan jegyzem meg, remélem, nem veszi zokon, de az egyik fotót látva kezdtem aggódni, hogy valamely férfi családtag legkedvesebb testrésze is vákuumfóliában végezte, de ez lehet, hogy csak az én piszkos fantáziám szüleménye, és a bárányt néztem kicsit másnak (khm). Na, ez mondjuk szerintem vicces, remélem, Borcsa is annak veszi (bocsi).
her-he-must-51d4b5f6ee.jpg
Én kérek elnézést... (Forrás: https://makeameme.org/)
Szóval szerintem most már Ti is megbizonyosodtatok arról, hogy a szuvidálás az új kovászolás

Egyetek jól! :)

Youteefool

Ha tetszett az írásom, oszd meg másokkal is! Köszönöm!
Kövess a Facebookon és instagramon is!

Szólj hozzá

konyha főzés dietetikus étrend szuvid travelo szuvidálás zerowaste wmn youteefool fialaborcsa othoniebéd gastrotherapy